Sverige idag

Nyhetssida för ansvarsfulla svenskar.

Thoralf Alfsson: DET BLINDA OCH DÖVA FOLKET

Posted by sverigeidag på februari 6, 2012

Det sovande folket var titeln på den bok som Fredrik Reinfeldt skrev på 90-talet.

En ofta citerad mening är denna.

”Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd”

Idag har jag hamnat i några ganska vanliga vardagssituationer som jag allt som oftast reflekterar över. Jag har besökt biblioteket, tingsrätten, restaurang och ett antal affärer, med andra ord en ganska normal dag. Det jag ser gör mig minst sagt bekymrad! Kanske också för att jag lyssnat till P1 och en del nyhetssändningar under dagen. Jag skulle inte vara så orolig om jag visste att det svenska folket sov och snart skulle vakna upp. Men tyvärr är det inte så.

Det jag ser och hör gör mig mycket orolig över framtiden. Är det bara jag som funderar över vilket samhälle vi är på väg mot? Eller rättare sagt vi som valt Sverigedemokraterna som vårt politiska alternativ. I dagens opinionsundersökning från YouGove får SD 6,9 procent. I och får sig inget dåligt reslutat men när man tittar på vilket parti som de tillfrågade skulle välja i andra hand svarar bara 3,5 procent SD. Nog har PK-media lyckats väl i sin propaganda, även om de nu faktiskt även fälls i Granskningsnämnden för de övertramp som programledarna tillåter sig. Jag är dock övertygad om att Sveriges Radios ledning inte fäster något större avseende vid en fällande dom när det gäller förtal av Sverigedemokraterna. SR har säkert skickat blommor till Morgonpasset och den aktuella programledaren som plåster på såren. Det skulle i varje fall inte förvåna mig.

Under eftermiddagen lyssnade jag på StudioEtt och att den Irakiska migrationsministern varit på blixtvisit i Sverige för att locka tillbaka irakiska akademiker till Irak. Man erbjuder en rad fördelar och 3000 dollar om man flyttar tillbaka. Lyssna till reportaget , i slutet kryper det fram att den intervjuade 50-åringen är sjukpensionär.

När man summerar en dag, en alldeles vanlig dag, som den idag blir jag minst sagt förundrad. Är det bara jag tillsammans med ca 5 procent av befolkningen som ser vart det är på väg. Med den utveckling som just nu råder kommer vi aldrig kunna ta igen det som vi förlorat, oavsett vilken kategori det gäller.

Efter att jag sett dess gapande kravmaskiner i ett antal samhällssituationer idag undrar jag om 95 procent av det svenska folket är både blinda och döva. Eller som Reinfeldt uttryckte det eller menade?

”Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att nybyggarna kan skapa och garantera välfärd”

Artikeln finns här!

Kommentera

 
