Sverige idag

Nyhetssida för ansvarsfulla svenskar.

Nazisterna ljuger och bluffar

Posted by sverigeidag på december 10, 2011

Idag demonstrerade 300 personer i Stockholm under parollen ”Stoppa svenskfientligheten”. De flesta är medlemmar i kända hel- eller halvnazistiska sammanslutningar som misslyckats med precis allt de företagit sig. Flera medlemmar från Svenska Motståndsrörelsen och Förbundet Nationell Ungdom fanns på plats liksom ett antal av deras brottsdömda företrädare. Arrangören lovade att ”en svensk sittande riksdagsman skulle hålla tal”. Medan en del nyfiket spekulerade i vem det kunde vara gjorde de flesta bedömningen att det hela var ett påhitt för att skapa intresse för manifestationen.

Nu visade det sig vara just en bluff. Ingen riksdagsman dök upp och ingen hade heller lovat att göra det. De nazistiska arrangörerna ljög. Många vill stoppa svenskfientligheten, men knappt någon vill göra det genom att legitimera nazistiska organisationer. Medan fackeltåget gick fanns motdemonstranter längs vägen som höll upp skyltar med namn på personer som mördats av nazister i Sverige de senaste 20 åren.

3 svar to “Nazisterna ljuger och bluffar”

  1. Christopher Pedersen (SvP) said

    Problemet är att man inte kan veta om det var ett smart publicitetsknep som fick stora delar av manifestationen att DIREKTSÄNDAS i Svt eller om det faktiskt fanns en riksdagsman som fegade ur. Om det fanns en så skulle de bränna sina broar till honom/henne om de hängde ut denne person med bevis. Men jag hade även gärna velat veta vem det var/eller om det inte var någon. Det gick dock ett par SD politiker och flera medlemmar (tyvärr ingen av partitoppen) med i demonstrationen. De (politikerna då) valde smart nog att maskera sig och även om jag vet vilka de (eftersom de hälsade på mig på plats) är så ser jag ingen anledning till att hänga ut dem. Men det glädjer mig att inte alla Sd:are är totalt inskränkta och intoleranta.

    • KattsvansKattsvans said

      Det fanns inga Sd-politiker med där. På sin höjd folk som röstat på Sd…nazism=lögn

      • Christopher Pedersen (SvP) said

        Jo det fanns ett par lokalpolitiker. Men ni kan vara lugna, jag har ingen anledning att förråda folks förtroende och ”avslöja” dem bara för att reta upp SD:are eller förstöra för SD. Hade jag velat det hade jag publicerat emails och klipp med en av SD’s topp där det sägs/sjungs och görs saker och ting som SD inte vill skall komma fram. Jag är dock inte en sådan sorts människa att jag skulle sjunka så lågt och förstöra bara för sakens skull. Jag konstaterar bara att det fanns SD-politiker på plats vid manifestationen, de var maskerade och de var tyvärr inte med i partitoppen. Sedan fanns det även flera aktiva medlemmar. Där kände jag iofs bara igen en medlem som jag känt i flera år, men ett par av mina vänner sa att även de hade sd-bekanta som deltog. Hur många SD:are det fanns totalt har jag ingen aning om, men den viktigaste biten för min del är att klargöra att det finns SD-politiker som inte är så liberala som det nuvarande SD är. Lite hopp för de som tycker att etniska svenskar skall vara en majoritet i framtiden med, med andra ord.

Kommentera

 
