Sverige idag

Nyhetssida för ansvarsfulla svenskar.

Tommy Hansson: Mer om SD och monarkin

Posted by sverigeidag på december 7, 2011

Sedan jag skrev föregående inlägg om Sverigedemokraternas ställningstagande för ökad insyn i användandet av kungahusets apanage har jag fått en hel del både muntliga och skriftliga kommentarer.

Bland annat frågade KU-representanten, Jonas Åkerlund, i samband med landsdagarna i Göteborg härförleden om jag läst KUs protokoll innan jag skrev bloggtexten i fråga. Jag svarade att nej, det har jag inte gjort. Åkerlund hade då redan vänt på klacken innan jag hann avleverera ytterligare kommentarer.

Dessa hade gått ut på att man givetvis inte behöver läsa alla riksdagsprotokoll för att ha synpunkter på hur det ageras i kammare och utskott. Det viktigaste är förstås resultatet. Och det blev i den här frågan att det till monarkin positiva SD sällade sig till den kungafientliga vänsteroppsitionen, till de partier som vill avskaffa monarkin. Detta har i mina ögon enormt stor, principiell betydelse.

Läs hela texten här.

2 svar to “Tommy Hansson: Mer om SD och monarkin”

  1. Ursäkta-blev fel på ena länken: detta nyhetsinslaget menade jag: http://youtu.be/aEteQw9HjSM

  2. Vad säger alla monarkister om det här då?

    ‎http://newsmill.se/artikel/2011/10/04/skamligt-att-kungen-prisar-den-kvinnof-rtryckande-diktaturen

    1:59 in i nyhetsinlaget kan ni höra att även SD menade att resan borde stoppats. Sund inställning.

    http://www.newsmill.se/artikel/2011/10/04/skamligt-att-kungen-prisar-den-kvinnof-rtryckande-diktaturen

Kommentera

 
