Sverige idag

Nyhetssida för ansvarsfulla svenskar.

Requiem för Sverige

Posted by sverigeidag på september 16, 2011

Det har gått en tid sedan vi länkade till någon av Julia Caesars krönikor som hon skriver på Snaphanen.dk. Hennes senaste krönika där handlade om Nordkorea, men den vi vill dra en lans för är den som publicerades dagen före nationaldagen i år.

”Mitt land är en del av mig. Utan mitt land är jag ingen. Vi föds in i ett land och präglas av det. Vi lär oss älska det för att det är en del av vår identitet. Jag är svensk. Jag älskar Sverige. Mitt och mina käras hjärtan bultar här. Jag har haft tur – jag har fått uppleva Sverige medan det fortfarande var ett bra land att leva i. Jag minns det tydligt, jag har någonting att jämföra med. Jag vet hur trygghet känns: som att röra sig i ett solvarmt sommarlandskap helt utan rädsla. Att som ensam kvinna kunna jogga i skogsspåret utan att vara rädd för att bli våldtagen.

¤¤¤

Allt detta är förlorat. Sverige håller på att utplåna sig själv genom en vansinnig politisk agenda. Landet kolonialiseras och islamiseras i hög fart genom okontrollerat insläpp av ändlösa skaror av tredje världens folk. Olof Palme och hans socialdemokratiska regering lade grunden till den mångkulturella katastrofen när han blev statsminister 1969. Sedan har samtliga regeringar oberoende av färg som sömngångare följt i samma spår. Under den borgerliga alliansregeringen sedan 2006 har antalet uppehållstillstånd för utlänningar ständigt ökat och ligger nu på mer än 100 000 per år. Bara omkring 5 procent är flyktingar enligt Genèvekonventionen. Vi förväntas försörja arméer av bidragsberoende analfabeter och ointegregringsbara människor från framför allt muslimska länder. På politiskt ljugspråk kallas det ”internationell solidaritet” och att ”ta sitt ansvar”.
Men hur kan alla jordens länder vara lilla Sveriges ansvar?

”Mänskliga rättigheter” har gjorts till en politisk slogan som inte tål något ifrågasättande. Men rättigheterna tycks gälla alla utom etniska svenskar. Vi blir alltmer rättslösa i vårt eget land. Och vem talar någonsin om ”mänskliga skyldigheter”? Vilka mänskliga skyldigheter har de som anser sig enbart ha rättigheter?

Avvecklingen av Sverige sker inte för att den inte gått att undvika. Den sker på grund av en medveten destruktionspolitik från regering och riksdag, genom beslut som de i sin enfald och kolossala övermod fattar fullkomligt frivilligt. Utan svenska folkets tillåtelse har de reat ut vårt land. Alla de värden som svenskar i århundraden har arbetat i sitt anletes svett för att uppnå säljs ut för en spottstyver. De som vi kallar ”förtroendevalda” ger bort någonting som inte tillhör dem.”

Läs fortsättningen och hela krönikan på Snaphanen.dk

Kommentera

 
