Sverige idag

Nyhetssida för ansvarsfulla svenskar.

Så blir man Sverigedemokrat

Posted by sverigeidag på juni 1, 2011

Att bli Sverigedemokrat är ett stort steg för många. Skälen till att bli det varierar en hel del. Många blir det efter att ha varit i kontakt med verkligheten. I går blev en ung man ”berikad” och beslutade sig därefter att gå med i SD. Han berättar om det på Flashback. Så här gick det till:

”Igår tog flera av mina nära vänner studenten. Vi såg fram emot en rolig dag som förhoppningsvis skulle leda till en rolig kväll och natt på krogen. Planen var att gå till Styrbord Babord vid Kungsportsplatsen i Göteborg. Det krävdes dock biljett vilket jag inte hade. Jag hade hört att det skulle kunna fixa sig i dörren så glad efter ett förkrök på Flygarns Haga begav jag mig dit. Tyvärr löste det sig inte och jag stod då utanför med min granne utan någon plan B.

Mitt emot Styrbord Babord ligger krogen Berså så jag gick dit men även där var det bokat. På väg därifrån mötte jag en vän som har mycket god kontakt med många inom krogbranschen och precis som jag misstänkte var det inga problem för honom att fixa in mig.

Väl inne på Berså möttes jag av ett hav av kulturberikare. Jag har aldrig haft problem med dessa tidigare så jag gick glatt fram till baren och köpte en öl för att sedan sätta mig vid Black Jack-bordet, torsk som man är. För första gången på ganska länge gick det bra och jag låg ca 1500 kronor plus när en nyligen tömd kille bredvid mig (utlänning) bad om att få låna 50 kronor. Jag förklarade vänligt att jag ville ha mina pengar för mig själv och spelet fortsatte.

När korten var delade och jag prickade Black Jack på en av rutorna drog killen intill mig åt sig markerna. Jag frågade vad han höll på med och han insisterade att det var hans pengar och att han hade satsat dem där. Jag sa emot en gång till men insåg snabbt att jag inte skulle få tillbaka dem på ett smidigt sätt så jag gav efter för att slippa problem. Han var inte killen jag ville bråka med om man säger så.

Direkt efter den handen tog jag mina marker och gick mot baren för att växla in dem. Då känner jag hur någon tar tag i min hand och försöker få tag i mina marker. Jag rycker undan handen men han får med sig två stycken (á 50 kr = 100 kr). Det var samma kille som jag stötte på vid bordet. Jag frågade återigen vad han höll på med och bad honom att ge mig tillbaka mina två marker. Då blev han mycket upprörd och frågade om jag kallade honom för tjuv. Jag svarade att jag inte kallar honom tjuv men att han tog marker av mig och att jag vill ha tillbaka dem. Då blev han aggressiv och säger något i stil med: ”Vafan kallar du mig tjuv eller, för isåfall åker du på stryk?”. Jag tycker återigen att det är onödigt att göra en grej över småpengar och svarar: ”Nej okej, du är ingen tjuv och jag missförstod säkert situationen. Jag ber om ursäkt”. Han fortsätter med att jag har kränkt honom inför massa folk genom att kalla honom tjuv. Notera att jag var väldigt diskret i allt detta och endast har pratat med honom personligen. Dessutom, han tog ju faktisk mina pengar.

En bartender ser att han börjar bli aggressiv och kommer fram och frågar vad som försiggår. Jag förklarade vad som hänt och bartendern bad killen (som nu dessutom blivit akompenjerad av sin vän, även han utländsk) att ta ursäkten (som egentligen bara var ett sätt att bli kvitt problemet) och lämna mig ifred. De vägrar detta då jag har ”skämt ut honom” med mina anklagelser. Bartendern inser nu vad som händer och ber mig ställa mig i baren för säkerhets skull. De två killarna står då precis intill och säger till mig att följa med ut och prata med dem. Jag säger att jag inte tänker göra det och såfort bartendern vänder sig om säger en av killarna: ”Ge mig 500 kronor, annars slår vi ner dig”. Först nu börjar jag känna mig riktigt obekväm i situationen.

Det går ca 5 minuter utan att situationen förändras särskilt mycket. Killarna står och försöker få med mig ut. Då kommer en vakt fram och efter honom kommer tjejen som dealade under Black Jack-sessionen. Hon förklarar att hon såg killen ta mina marker vid bordet och sedan att han följde efter mig när jag gick därifrån. Vakten bad då båda killarna att lämna klubben. På vägen ut såg jag hur de pratade med två andra, sen pekade på mig. Dessa två följde med ut.

Vakten kom fram till mig och sa att de har gått nu så jag kunde gå hem (det var stängningsdax). Jag förklarade att jag kände mig väldigt obekväm och att det finns en stor sannolikhet att de väntar på mig utanför. Vakten sa att det nog var lugnt men att han kunde gå ut och kolla läget. En kort stund senare kommer han tillbaka och säger till mig att jag absolut inte kan gå ut för att det står 5-6 stycken utanför och väntar på mig.

Det blir mycket snack fram och tillbaka om hur jag skall ta mig därifrån oskadd och det slutar med att jag får poliseskort hem via klubbens bakväg.

Nu, väl hemma är jag fortfarande skärrad av händelsen. Jag förstår inte riktigt hur jag kunde hamna i en situation där 5-6 utländska killar/män står utanför klubben och väntar på att slå ner och råna mig. Allt för att jag faktiskt blivit rånad av dem.”

Flashback

2 svar to “Så blir man Sverigedemokrat”

  1. Capitalist said

    Alltså….visst, men det finns gränser för hur mesig man kan bli. Om detta är normen för svenska ”män” blir man mörkrädd.

    Jag välkomnar insändaren till SD och hoppas att fler röstar SD framöver. Jag hatar allt vad mångkultur heter, men i det här fallet förstår man att en svagare mentalitet blir överkörd av en ”starkare”. Eller ska man säga aggressivare. Svenska män är idag en svagt framavlad grupp som blivit kastrerade av vänstertänk och feminister. Som man säger i staterna: ”Man the f’ck up”.

    Till insändaren:

    Världen har aldrig sett ut sån eller ser ut sån att pappa staten kan skydda dig, se till att göra det själv. Sverige var relativt tryggt för 30 år sedan men idag är landet förstört. Verkligheten har kommit och alla människor är tyvärr inte lika goda.

  2. Elaka Svennen said

    Otäck historia,

    invandrargängen har helt tagit över Sveriges städer!

    Om DU har en historia om ett möte med ”kulturberikare” uppmanar vi på Sverige Idag dig att ta kontakt med oss.

    Vår mejl är sverigeidag@gmail.com
    Ta kontakt!

    //ES

Kommentera

 
