Sverige idag

Nyhetssida för ansvarsfulla svenskar.

Ytterligare en Sverigedemokrat lämnar partiet

Posted by sverigeidag på maj 12, 2011

Det börjar blir rätt många som tröttnat på SD nu. Och rätt många som uteslutits på lösa grunder. Skulle vi alla samlas och bilda ett nytt parti så är denna blogg öppen att ge stöd åt ett sådant alternativ. Partiet är visserligen fortfarande bra på många sätt, men det har gått överstyr nu med alla oseriösa påhopp på duktiga medarbetare och personer som sakligt kritiserar partiets sätt att hantera kritiker. Det är sandlådenivå på många av besluten.

Så här skriver den senaste i raden av avhoppare:

”Jag går ur Sverigedemokraterna med omedelbar verkan efter att ha funderat samt tagit del av ett par intressanta saker. Har tidigare skrivit om de oskäliga lönerna som Åkesson och Söder delar ut till sig själva från partikassan. Sd-riks kräver också 40% av de kommunala sektionernas pengar vilket gör det omöjligt att driva kommunal politik på ett vettigt sätt. De kallar det valfond, jag kallar det vid sitt rätta namn. Girighet. Sd-topparnas anställande av släkt, sambos och vänner till riksdagsarbeten är också något jag funderat på. Men droppen var detta.

Allan Jönsson från Bjuv.  Sd,s absolut starkaste fäste finns i Bjuv… A Jönsson bedrev personval och bankade konkurrenterna med hästlängder. Efter att ha kritiserat Sd-ledningen av samma anledning jag skrivit ovan väcktes ett uteslutningsärende mot Allan. Då det var färdigutrett fick Allan en varning för att han sagt vad många tänker om svineriet i Sd,s topp   Läs noga nu och ta dig en funderare om det står rätt till med stjärtskallarna i Sd-toppen..Sd,s starkaste fäste är Bjuvs kommun med  flest kommunala mandat. Detta sa Sd,s egen lilla Husmus Martin Kinnunen i media när de funderade över Allan Jönsson. Det är klart att det blev en del diskussion i partistyrelsen kring det här ärendet eftersom det nådde medierna. Men jag tycker Allan Jönssons betydelse har överdrivits. Han har ingen stark position i partiet och inga uppdrag på ledande nivå, säger Martin Kinnunen…Jag häpnar!!! Tåfjutten Kinnunen menar på fullaste allvar att Allan Jönsson inte har någon stor betydelse och att han inte har någon position i partiet. Detta är talande och visar klart hur Sd,s ledning hånar och förlöjligar medlemmarna i kommunerna. Mängder med liknande uteslutningsärenden finnes som fullbordats…Vad göra nu tänker en del??? Jo detta ska jag åtminstone göra för egen del

(1) Jag kommer inte på något vis stödja Sd föränn ledningen är borta. Det kommer att bildas ett kommunalt parti i den kommun jag bor med ungefär samma frågor som Sd, dock lite hårdare invandringspolitik. På detta vis sparar man också 40% av ekonomin ifall fullmäktige hägrar senare…Jag uppmanar alla i andra kommuner att göra det samma. Gå ur, bilda eget spar pengarna.”

Läs fortsättningen och hela inlägget här

6 svar to “Ytterligare en Sverigedemokrat lämnar partiet”

  1. Martin Kinnunens påhopp på Allan Jönsson är inte bara anmärkningsvärt, det är ett uttryck för ett rent förakt mot en person som gjort mer nytta för SD än vad Kinnunen har. Man undrar varför inga tydliga röster hörts inom partiet till stöd för Jönsson eller som kritiserar Kinnunens förakt.

  2. Ugglan said

    Kommunernas självbestämmande är så naggat i kanten att det återstår inte mycket att besluta om. Det är regering och riksdag som styr över vad kommunerna skall göra.

    Åkessons lön är väl inte så mycket att orda om. Alla andra partiledare är också betalda av respektive parti. Åkessons lön är inte iögonfallande på något sätt. Riksdagslönen betalas av skattebetalarna. Riksdagslönen skall inte blandas ihop med lönen från partiet. Två olika uppgifter.

    Att SD anställer folk som dom har koll på är väl inte så underligt, när man ser vilken spretig samling folk SD består av. Det verkar finnas lika många åsikter som medlemmar i SD.

    Jag är själv inte medlem i något parti. Bäst att hålla sig utanför och på håll studera när det svenska samhället sjunker allt djupare ned i dyn. Först när vi har kört skiten i botten kanske vi kan ena oss.

  3. Rebekka H said

    En doldis från Västerbotten som skrivit mycket för andra inom partiet. Från början under pseuodym. Han är väl den sista nu från den äldre generationen som lämnar Sd

  4. Jag har skrivit ett inlägg liknande detta tidigare, och jag tycker det gäller fortfarande. Det tog SD 22 år från starten att komma in i Riksdagen med 5,7 procent av rösterna. SD har i princip fördubblat antalet röster de senaste valen, och om den trenden fortsätter så kan man se fram mot 10 procent 2014 och kanske 20 procent 2018. Då först kan partiet bli svårt att sidsteppa för sjuklövern såvida man inte går i allians med S (vilket inte är otänkbart).

    2018 kan Sverige fortfarande gå att rädda, men ett nytt invandringskritiskt och antiislamistiskt parti som ska konkurrera med SD kan rimligtvis också behöva 20 år för att nå riksdagen och ytterligare ett par val för att få ett rimligt inflytande. Då skriver vi 2040 och då kan det mycket väl redan vara kört för oss. Då har demografin fält avgörandet och Sverige kan mycket väl stå på tröskeln till att bli en islamisk teokrati. Dessutom kommer partiet att ta röster från SD under vartenda val under de första 20 åren, vilket mycket väl kan leda till att SD åker ut Riksdagen.

    Oavsett vad man tycker om SD och dess ledning är partiet vår idag enda chans att rädda vårt folk och vår nation från utplåning genom slaveri och dhimmistatus. Det är bråttom nu. Vi har helt enkelt inte tid att vänta till 2040. Om man tycker SD-ledningen beter sig illa kan detta ändras genom att man verkar för förbättring från insidan. Inte genom att splittra den sverigevänliga opinionen. Det vore att göra sjuklövern en allt för stor tjänst.

    • Kattsvans said

      Jag håller med dig i det du skriver. Självklart kommer jag att rösta på Sd även fortsättningsvis, men som jag skrivit på min blogg (jag väljer de kandidater som inte är giriga)=namn långt ner på listan. Gjorde alla som jag så petade man bort Söder, Åkesson mfl så andra får ta vid. Jag hoppas att dessa får ett helvete på landsdagarna då de faktiskt skadat partiet ganska mycket sedan inträdet i riksdagen

      Det jag främst har uppmanat till är att skapa kommunala partier pga att Sd kräver 40% av kassan från sina distrikt uti landet. Sd riks javisst. Kommunalt icke. Många kommunala företrädare för Sd är också rädda för att driva politik eftersom de inte vet vad ledningen kan tänkas vilja från en dag till en annan…Handen på hjärtat till ni som kan tänkas läsa detta nu…Vet ni säkert var Sd står politiskt i frågorna??? Rovdjursfrågan??? Drivmedelsskatt??? Invandring??? Utträdet ur Eu??? Beroende på vem du frågar får du olika svar och det gör väljarna osäkra. Jag vill påverka och det gör jag enklast genom mitt urträde och skapandet av ett lokalt alternativ, på så vis behöver jag inte ta hänsyn till Självmålen i Sd-toppen med rumpslickaranhang.

  5. svenskasvensson said

    Vem är det som hoppar av ?

Kommentera

 
