Sverige idag

Nyhetssida för ansvarsfulla svenskar.

Jag fångade Loch Ness-odjuret!

Posted by sverigeidag på maj 5, 2011

En guldinlägg från Ad acta på Motpol som bara måste läsas:

”Dagens inlägg är av litet personligare art än vanligt. Jag vill berätta om en fascinerande hobby som jag har. På lediga stunder ägnar jag mig åt kryptozoologi, det vill säga studiet av djur vars existens är omtvistad. Några välkända exempel på sådana varelser är den mongoliska dödsmasken, den fruktansvärde snömannen och Loch Ness-odjuret.

Just Loch Ness-odjuret (som ofta kallas “Nessie”) intresserar mig särskilt. I nästan tio år har jag regelbundet rest till Loch Ness i Skottland och spanat efter Nessie. Gång på gång har jag på olika sätt försökt fånga denna gåtfulla varelse. Det har kostat mig mycket tid och pengar. Jag har också fått stå ut med att vänner och bekanta har gjort sig lustiga över mitt fritidsintresse. Men jag har strävat på, fast förvissad om att Nessie existerar och att mina försök att fånga henne förr eller senare skulle krönas med framgång.

I söndags lyckades jag äntligen! Jag fångade Loch Ness-odjuret!”

Läs resten av inlägget här!

Kommentera

 
