Sverige idag

Nyhetssida för ansvarsfulla svenskar.

Borlänge kommer att dö en smula, igen.

Posted by sverigeidag på maj 2, 2011

Borlänge har sedan ett par år tagit emot många somalier. Efter en överenskommelse mellan Miljöpartiet och regeringen har kraven ändrats för anhöriginvandring. Detta underlättar för människor utan pass som så ofta för somalier.

Politiker tror att de är framtidens hopp som kommer. Jag tror att det är framtidens undergång. Sveriges undergång.

Det är också något som inte stämmer med historierna bakom kvinnorna som kommit hit ensamma. Varför skickar de hit en ensam kvinna? Som har lämnat sina barn och sin man? Något säger mig att det är männen som lyckas fly, inte kvinnorna.

Borlänge kommer att gå på knäna och gör det redan ekonomiskt. Jag får inte ihop bilden av den gamla arbetarstaden med alla dessa somalier. Omöjligt. Å andra sidan får jag inte ihop den bilden i övriga landet heller.

 PI

Ett svar to “Borlänge kommer att dö en smula, igen.”

  1. Ulf Nahlén said

    Det stämmer att Borlänge går på knäna ekonomiskt. Ekvationen med alla somalierna går inte ihop.Vad är siffran för detta vansinne. En pensionär idag har knappt råd att handla mat till sig själv och somaliernas kundvagnar går inte att styra för all den tyngd av mat som handlas för våra skattepengar. Jag är så jävla trött på att se dessa slashasar till folkgrupp så jag vet snart inte vad jag ska ta mig till.Ska jag och min familj behöva flytta från den stad som mina förfäder har växt upp i. Politiker!!! ha lite stake och erkänn ert svek mot Borlängeborna och försök vinna tillbaka förtoendet och sluta göra Borlänge till nya Rosengård.En av alla som är jävligt trötta på politikernas invandrar politik i Borlänge.Det kommer snart att koka över.

Kommentera

 
