Sverige idag

Nyhetssida för ansvarsfulla svenskar.

På Aktuellt tar de upp Syrien först…

Posted by sverigeidag på april 25, 2011

På Aktuellt tar de upp Syrien först, krig och elände som vanligt i en av alla oroshärdar. Jag orkar inte ta till mig eftersom det pågått elände hela vintern – olika länder, liknande problem. Men vad händer här i Sverige? Utförsäkrade tvingas arbeta fast de är svårt sjuka. Helt vansinnigt. Snart kommer väl än fler att ta sig till Sverige. Vad ska politikerna ta av då? Vilka pengar?

Arbetssökande svenskar som inte anses ha rätt till vare sig en bostad eller ett arbete. ”Det finns inga jobb och det finns inga lägenheter”.  Inte till oss. Men är man invandrare har man rätt till allt möjligt. Då finns plötsligt allt det som sades till oss att det inte fanns.

Politiker måste tro att vi är dumma som inte förstår att det är vi som betalar allt vad invandringen kostar. Pengar är en fråga om prioriteringar för det mesta. Vi prioriteras inte.

Det räcker inte med att Sverige har en hög invandring som svenskarna betalar, vi ska prackas på mångkulturen i reklamen också. Det handlar om skyltar i tunnelbanan som pryds av mörka människor, likaså informationsbroschyrer.

Komvux-utbildningar, Försvarsmakten, Kvinnofrid, Pensionsinformation, IKEA-katalogen, listan kan bli lång. Varför är det så här? Därför att vi ska tro att detta är Sverige. Det är Sverige. Operation hjärntvätt.

Ett land som tillhörde oss. Jag känner mig inte hemma här längre eftersom jag inte anses som viktig. Vi får liksom inte finnas och det är fult att vara vit. Jag känner inte igen mig. Några platser finns kvar i landet, befriade från mångkultur. De är det rena, fina och fridfulla Sverige. Så som hela landet en gång var.

Jag lever inte i en illusion av ett romantiserat femtiotalsland, inte så. Jag lever i en sorg över ett land som jag kände mig trygg i som inte längre finns.

4 svar to “På Aktuellt tar de upp Syrien först…”

  1. Anders said

    Till Jern och Betong: Precis så resonerar många friska människor. Men skulle någon av de här friska människorna en dag själva råka bli allvarligt sjuk så kommer dom att förvandlas till den största gnällmånsarna av alla. Jag har stött på det fenomenet ett flertal gånger. Det går inte alltid att se utanpå om en människa är sjuk eller inte. Om Du t.ex har brutit benet så får Du allas sympati när Du kommer haltande på kryckor. Men om du skulle råka lida av IBS som inte går att se utanpå så tror dessa präktiga friska människor att det handlar om inbillning. Om du för bara några dagar hade fått känna på vad en människa som lider av IBS får genomgå så skulle Du inte vara så stor i truten

    • Jern&Betong said

      Jag antar att IBS betyder inbillad sjukdom och sådana har ett antal människor i min omgivning.
      Sen har vi de förtidspensionerade invandrarna som far hem till sina hemländer och jobbar utav bara fan.
      Att sätta blåslampan i häcken på arbetsskygga individer är det bästa den här regeringen har gjort.Basta!

  2. Jern&Betong said

    Min uppfattning är att de flesta utförsäkrade är kvinnor som förvägras rätten att fortsätta försörja sig på sina inbillade sjukdomar.Bra gjort av regeringen!

    • Bowlaren said

      Vem tror du betalar all den här invandringen ?
      Jo vi vanliga svenskar, och nu får sjuka svenskar lida.
      Du låter som en Moderat, varför förstöra ett fungerande land ?

Kommentera

 
