Sverige idag

Nyhetssida för ansvarsfulla svenskar.

Media fortsätter att hetsa mot Thoralf Alfsson

Posted by sverigeidag på april 25, 2011

Media anser att Thoralf Alfsson är alldeles för populär bland sina väljare och vill nu försöka smutsa ned hans person på olika sätt. Det är inte utan skäl som begreppet Psykopatmedia har uppstått. Journalisterna som skriver om invandringskritiker har en förmåga att nästan aldrig kunna hålla sig till sanningen. I nästan 100 procent av de artiklar som berör invandringskritiker så finns lögnen där som en del av det övriga innehållet. Lögnen finns där för att de ohederliga journalisterna inte klarar av att vara ärliga, de måste ljuga, de måste vinkla och de måste förtala.

Den 15 april blev Thoralf Alfsson intervjuad av journalisten Mats Andersson på Barometern. Intervjun var en uppföljning med anledning av den tidigare hetsen mot Thoralfs blogginlägg om gruppvåldtäkter. Andersson lovade att skicka artikeltexten till Thoralf för eventuella kommentarer om innehållet innan publicering. Även om Thoralf inte var riktigt nöjd med vinklingen så fanns det inga sakfel i artikeln och han accepterade den.

När artikeln publicerades på Påskafton visade det sig att journalisten ändrat i artikeln efter att Alfsson läst och godkänt den. Texten skiljer sig från den ursprungliga och har ändrats så att den nu innehöll flera sakfel. Eftersom det inte går att påstå att Alfsson är ”rasist” utan att ljuga så lade Mats Andersson till en formulering om att Alfsson anklagas för ”att sprida näst intill rasistiska budskap på sin blogg”.

Journalisten har verkligen ansträngt sig för att försöka solka ned Thoralfs person så mycket som möjligt och framställa honom som ondsint. Mats Andersson påstod också att Alfsson hade tagit bort blogginlägget om gruppvåldtäkter, men det var en ren lögn eftersom inlägget ligger kvar på samma adress som tidigare.

Journalistens fräckhet bestod i att han medvetet ljög. När Thoralf fick förhandsläsa artikeln innehöll den ett svar från Thoralf som löd så här:

”- Jag blev irriterad, ganska naturligt. Inlägget som debatten handlar om skrev jag ju i september 2009. Jag tycker att debatten istället borde handla om Brottsförebyggande rådet, BRÅ, och den i mitt tycke bedrövliga utredning som presenterats om våldtäktsbrotten. BRÅ redovisar inte alla fakta och därför blev inte utredningen ett fullgott beslutsunderlag. Den diskussionen vill jag driva.”

När Mats Andersson publicerade texten såg den ut så här:

”- Jag blev irriterad, ganska naturligt. Inlägget som debatten handlar om skrev jag ju i september 2009, och jag raderade det när det uppmärksammades. Jag tycker att debatten istället borde handla om Brottsförebyggande rådet, BRÅ, och den i mitt tycke bedrövliga utredning som presenterats om våldtäktsbrotten. BRÅ redovisar inte alla fakta och därför blev inte utredningen ett fullgott beslutsunderlag. Den diskussionen vill jag driva.”

Mats Andersson lade alltså på egen hand till något som dels inte vars samt och som dels inte hade sagts av Alfsson. Det är inte Thoralf Alfsson som är skurken, den ondsinte i sammanhanget är journalisten Mats Andersson på Barometern.

Kommentera

 
