Sverige idag

Nyhetssida för ansvarsfulla svenskar.

Varför vill ingen tala om sjukförsäkringssystemet?

Posted by sverigeidag på april 3, 2011

Saxat från Klaric.se

”Man kan inte undgå att se hur medierna genom TT basunerar ut att SD i 9 av 10 fall har stöttat alliansregeringen, man tar upp några punkter som stödjer detta påstående som t.ex. obligatoriska alkolås i nya personbilar samt alla fordon i linjetrafik, avskaffandet av intyg för att få ut föräldrapenning, extra resurser för att minska skolklasserna samt bättre redovisning av hur hemliga tvångsmedel används.

Men jag kan inte låta bli att fråga mig, varför nämner man inget om sjukförsäkringssystemet som togs upp den 20 december 2010 i riksdagen? Oppositionen lade fram en jättebra motion som skulle innebära individuella prövningar och där skulle man kunna tro att SD skulle rösta för denna motion. Men NEJ då väljer SD:s riksdagsgrupp att lägga ner sina röster.

Hur går detta ihop med SD:s politik, SD som säger sig värna om de svagaste i samhället. Verklighetens folk som mister sin sjukpenning eller sjukersättning och får gå till socialen och söka försörjningsstöd. Vanliga människor som med all säkerhet röstade på SD i valet 2010.

Så då förvånar det mig väldigt mycket att ingen vill ta upp detta, hur kan detta komma sig? Jag har sagt att jag kommer nämna detta varje gång jag ges tillfälle. Främst på grund av att ingen annan vill. Men sen också för att alliansens inhumana sjukförsäkringssystem drabbar tiotusentals människor och att dessa människor får lida. Att sparka på de svagaste i samhället är allianspolitik, men jag kunde i min vildaste fantasi inte kunna föreställa mig att det också skulle bli SD:s politik.”

KällaKlaric.se

Ett svar to “Varför vill ingen tala om sjukförsäkringssystemet?”

  1. Bowlaren said

    Den här regeringen har gjort alla sjuka svenskar friska, tror dom. Alla regeringar måste få ihop sin budget. Dr Reinfeldt valde att bygga upp sin budget mycket på dom sjuka svenskarna. Men tro mig, dom är lika sjuka än. I Dr Reinfeldts sverige ska det inte få finnas sjuka svenskar, bara invandrare som berikar sverige.

Kommentera

 
